Amb l’increment de la
nostra presència a les xarxes socials, les empreses han trobat una nova manera
d’obtenir informació per a dur a terme les seleccions dels candidats i
candidates.
És per aquesta raó que
hem d’anar amb cura amb el que posem a les xarxes, ja que no es té tant en
compte el que posem a les xarxes professionals com linkedin, sinó que fan més
incís a les xarxes que li donem un ús més personal com Facebook, Twitter,
Tuenti, etc.
imatge extreta de ara.cat |
Segons un informe de
Barcelona Activa obtenim les següent dades:
- El 51 % ha utilitzat alguna la vegada les
xarxes socials per a reclutar talent, encara que no tinguin un
pressupost específic.
- El 71% dels professionals de recursos humans
considera que el candidat que és actiu a les xarxes té més oportunitats
laborals i un 14% han seleccionat o rebutjat a un candidat per a la seva
activitat a les xarxes.
- La xarxa més utilitzada per a reclutar és
Linkedin (32%) seguida de Facebook (15%); en canvi, Facebook és la xarxa
que més utilitzen per obtenir informació sobre la reputació dels candidats
(abans i desprès de l’entrevista)
- El 55% tenen previst utilitzar les xarxes
per a reclutament a curt termini.
- La majoria dels professionals dels recursos
humans utilitzen les xarxes per a publicar ofertes de feina.
Així que ja sabeu,
aneu amb compte amb el que les xarxes diuen de vosaltres si no voleu que us
puguin perjudicar.
Si voleu més informació, trobareu un munt d’articles
que parlen del tema a la xarxa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada